10 октомври, 2007

"яицазимитпо лъгуг"

Много странно, усмихващо състояние ми докарва тази фраза - "яицазимитпо лъгуг".. :) Ако не беше поредната SEO игра..

Мернах я някъде тези дни, дори не съм сигурен къде. В момента осъзнавам, че може да е било абсолютно навсякъде.. Сигурно съм го взел за поредната безсмислица, която "плува" из нет пространството.. Или просто друго нещо е ангажирало съзнанието ми тогава. "яицазимитпо лъгуг"..
До днес, всъщност, когато попаднах на линк в един форум, водещ към.. "яицазимитпо лъгуг", разбира се :) а всъщност нещо особено интересно само по себе си, извадено от контекста - роман под формата на блог; или загадъчна история, която загадъчни придърпва вниманието към себе си.. ;) "Всеки ден -нова глава", обещава авторът.. Поредната загадъчна идея, родила се онлайн и с неизвестно в този начален момент развитие..

Но! Да не забравиме и "но"-то ;) Всяка идея си има нещо, което я подтиква, и тази не прави изключение. Малко разочароващо е, когато подтикът е.. състезание, но..

Фразата се появява и в разказа, още в началото му.. Когато Сергей, главният герой, отваря подадената от загадъчна девойка, с която преди малко е танцувал, бележка, в която трябва да бъде телефонният й номер, но.. "яицазимитпо лъгуг" - това е написано от вътрешната страна на сгънатата хартийка :) Нашият човек е млад отнесен програмист и по разбираем навик на другата сутрин отваря Google, за да въведе "яицазимитпо лъгуг" там. И.. това е момента, в който и самият аз последвам стъпката ;) Отварям Google, пиша "яицазимитпо лъгуг", search.. Появява се една камара резултати, в които фразата отчетливо изпъква в bold. И тук ми става ясно.. :)

Welcome to the challenge! С име "яицазимитпо лъгуг". Интересното е, че не се сещам за друга БГ проява в тази посока, но преди време се пишеше доста за подобно нещо в световен мащаб, в който се бореха и някакви нашенци и то доста сполучливо.

Та, накратко - идеята е да се подаде някаква сама по себе си безмислена фраза (като "яицазимитпо лъгуг", например) и приелите предизвикателството специалисти и любители на тема SEO (Search Engine Optimization - има ли някой, който да се рови из блоговете и да не знае за какво иде реч? ;) ) да проявят особена находчивост и въображение, за да може техният линк да излиза най-отгоре в резултатите при търсене на въпросната фраза през Google. Забавно се получава, май :) И доста развинтващо идеите.

Та чак в този момент забелязах във footer-а на въпросния блог дребен текст, обясняващ, че романът "яицазимитпо лъгуг" (това е името му, разбира се) участва във въпросното състезание, организирано от Dao.bg. От мен - едно заслужено "Евала!" за идеята! ;)

Не смятам да участвам, казвам си го отсега :) Не е лесно да се включиш в момент, когато другите са доста напред, а и не ме гони чак такъв ентусиазъм, май. Но самата идея ме радва :) Може би този пост ще остане единствената троха, даваща своето към готиния contest. Може би.. ;)

Поне за момента мисля да следя с интерес романчето-блог. За по-натам - може да изскочи и още нещо в същата връзка, но не смея да си правя планове.

Ами.. това е. Успех и... "яицазимитпо лъгуг"! ;)

Мм.. Усетих се, че съм забравил да сложа дори линк към това, от което тръгнах :) Ето го и него.

Няма коментари: