21 февруари, 2008

The influence of the (Google) Reader

И той се вмъкна в ежедневните ми навици, доста убедително в последния месец. Промени погледа ми, разпределянето на времето.. (поне малкото часове вечер у дома, прекарани по навик пак пред компютъра).

Канил съм се и преди да тествам, преди 1-2 години пък се впуснах за малко в ползването на RSS четец, но набързо залят, помня, че доста скоро се отказах тогава. Някъде тогава се тествах и на Klip Folio (и сам не знам защо, просто ми беше попаднало отнякъде и реших да видя какво е), но също доста за кратко.

И сега реших да променя леко навиците си на преглеждане на bookmark-нат набор от блогове в спокойните вечерни часове, възползвайки се от достъпността на Google Reader.
Вече съм "вътре" - признавам без бой. А времето ми се оказва още по-оплътнено - просто много неща, които преди пропусках покрай заравяне в нещо друго вечер, сега минават ежедневно пред очите ми. И се разрастват ли, разрастват..

Все още някои дребни недостатъци на Google Reader:
- Стоейки по-продължително време отворен, но без да се ползва, в един момент "полу-блокира" - просто зацикля като се опитам да отворя някой feed или да добавя за следене нов. Решението: просто се разлогвам и логвам наново и всичко е чисто.
- Съвсем лек скрол върху отворен feed и отворената публикация се самомаркира като прочетена (а може да нямам време на момента да се заровя в нея и просто да искам да хвърля бърз поглед, оставяйки я за следващ момент) - недостатък или предимство всъщност? Все пак самозапълнилият се checkbox приема размаркиране и се връщаш към старото непокътнато състояние.

Предимство пък е свободната достъпност от всяко място, разбира се - дали от работата или от вкъщи, или от някой трети вариант - web service everywhere with you.

Google Reader е просто поредното нещо, което променя по един или друг начин уеб навиците ми, най-вече късно вечер у дома - предхождан от Firefox 3, Facebook, Блогосфера и Мегафон, Pipe..

3 коментара:

Анонимен каза...

На мен райдъра не ми е създавал проблеми. Когато стои отворен автоматично показва дали има нова появила се публикация. В началото докато го разучавах много се дразнех на него даже бях решил да търся други четци, ама сега свикнах с него и както пишеш и на мен ми е станал вечерен и сутринен навик. Това е нещо, като да преглеждаш сутрешната преса :)

Светла Енчева каза...

На мен Google Reader ми измести навика да чета онлайн медии, какво става по блоговете ми е по-интересно някак. Така че те разбирам :-).

Off topic - надявам се, че нямаш нищо против, че те сложиф в списъка на поддръжниците на каузата Hercules vs PIF - ти доста правиш по въпроса, за което благодаря :-)!

T. каза...

@albinos, явно от моя страна се случва предразполагане на такива странни Reader (и не само) бъгове :) Имам проблеми и с crash-ващ Firefox 2 (с 3-ката всичко е чисто вече, затова и макар и още в бета, се наложи като основен браузър поне у дома), не ме подминаха и memory leak-ове разбира се (не че те са нещо странно вече).. Но все пак повече позитиви бих изтъкнал и по отношение на машинката си, и по отношение на Google Reader :) Нищо, че ме опитоми така последният.

@Светла, моите са незначителни неща като цяло - facebook, social bookmarking, прехвърляне на линкове по "стария метод" (icq / skype на приятели).. :) Но ти благодаря за оценката! Разбира се, че нямам нищо против да застана зад тази кауза.
Блоговете все още достигат до твърде ограничено количество хора, макар и определено смислени и активни такива, както се оказва в последните години и все повече и днес с всеки изминал ден. Реално истинското популяризиране идва от големите медии - като онези, споменати в коментара на подписалия се като ПИФ под "Кант срещу катедра Социология". Но пък блоговете в много от случаите тези, които разпалват искрата, за да стигне и бъде подета след това от по-влиятелните медии :)


Но да се върна все пак и на темата - Google Reader е просто поредната бръмка, създаваща новите ни навици :) Ако само можехме да се върнем примерно две години назад..
Какво ли ни чака утре?